6 månader ;D

Om två dagar har det gått 6 månader sen jag opererade mig.
På fredag ska jag till röntgen i örebro denna gång, skönt
att slippa åka till linköpning.
Men annars går allt bra, tränar minst 2 gånger i veckan. Oftast
en styrka, en kondition och en handboll beroende på. Hur bra som
helst att gå på walthers, får träning som passar mig :) Nu vill jag
bara börja spela handboll för fullt. Hoppas på att kunna spela
efter jul. Men då gäller det att jag tränar ordentligt!!!

Här kommer några av mina röntgen bilder;

när jag skulle få min korsett 45grader;


dagen innan op 75 grader;


efter op 24 grader;


Kommentarer
Postat av: Julia

svar: tack för din kommentar! ajdå, men din rygg är ju mycket rakare nu efter operationen, jag har alltid fått höra dåliga saker om skoliosoperationer men Alla bloggar jag varit inne på där någon har opererat sig har ju allt gått jätte bra och dom mår jätte bra efter.. det känns säkrare om det skulle gå illa för mig med korsetten. men jag använder den allt jag orkar haha! :P

2009-12-01 @ 21:02:16
URL: http://sengas.blogg.se/
Postat av: Nadja

tack för en lite mer personligare inblick i hur operationen gick till! :)

2009-12-11 @ 23:15:04
URL: http://nadjaaaz.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hej!

Åh gud va skönt att dina 6 månader har gått =)

själv så har jag 4 månader kvar, du kan nå mig på [email protected]

Kramar

2009-12-13 @ 12:25:42
URL: http://pwasell.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej!



Vad roligt att det går så bra för dig :D . Har också blivit opererad för skolios för fem år sedan (år 2005). Ser att din skolios också ökade kraftigt innan du fick din operation :o . De upptäckte min vid 42 grader och de planerade då operation, men den förvärrades till 70 grader innan jag fick min operation (var väntetid på 1 år!) .

Har även nyligen gjort en annan operation som skulle fixa till min "puckel" som uppstod efter operationen. (fick du också en sådan?)



Om du har lust att prata så är det bara att nå mig på [email protected]

skulle varit roligt att prata med någon annan som också har skolios :)

2010-04-29 @ 18:17:05
URL: http://penniii.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0