lite update =)

Är inte inne allt för ofta här har jag kommit på så om det är nåt ni vill ha svar på fort så skriv en kommentar på min vanliga blogg.

Nu har det gått ungefär tre månader sen jag opererades, väldigt fort tycker jag att det har gått. vad har hänt sen sist? skolan har börjat, går första året på walthers sam ekonoi med handboll. börjat träna lite, ingen löpning lr nåt sånt men benstyrka, cykling och handbolls passningar. börjat på mitt extra jobb igen. Allt går hur bra som helst men jag kan fortfarande bli trött i magen och ryggen om man är uppe länge.

Ni som ska bli eller är opererade, skriv gärna en kommentar. Kul att veta om andra som har gjort lr ska göra samma sak som en själv. lämna gärna en mailadress lr nåt annat så att det går att svara.

Då och nu bild =)


Kramar Sofie!

Kommentarer
Postat av: sara

Svar:



Ska självklart kolla in dina bloggar!



Anledningen till att jag inte fick ställa mig upp förrens efter ca två dagar (gjorde op den 12 jan) var att de även gjorde något med mina nerver i ryggen samtidigt som steloperationen. Tror de låg för tätt eller så. Har faktiskt fortfarande inte fattat. Det var iaf en neurokirurg med och han gjorde något, det gjorde även att de kunde göra mig rakare än om han inte varit där. Skrev lite om det i det här inlägget: http://41grader.blogspot.com/2008/12/himla-lillhjrna.html



Så det var därför jag var tvungen att ligga ner längre än i vanliga fall. Det var för att vätskan i ryggraden skulle vara jämn typ under läktiden. Annars brukar de försöka få upp en ur sängen redan dagen efter då man minskar risken för blodproppar m.m

2009-09-18 @ 18:38:31
URL: http://41grader.blogspot.com
Postat av: sara

sv: Jag tejpade i ca 7 veckor efteråt men tror inte jag hade behövt tejpa så länge. Skrev om det i det här inlägget: http://41grader.blogspot.com/2009/03/7-veckor-sen-operationen.html.

Var tvungen att gå tillbaka i bloggen själv för jag hade glömt bort :P Tiden går snabbt!

2009-09-20 @ 20:30:24
URL: http://41grader.blogspot.com/
Postat av: simon

bra blogg :)

blev opererad för 10 dagar sen.. gick bra och nu e jag hemma o mår hyfsat!



hadt bra!

/mvh Simon

2009-09-24 @ 15:38:23
Postat av: Maja

hej! jag är en 16 årig tjej som just fått veta att jag måste operera mig. Jag är bara så rädd för att inte kunna hänga med i skolan och idrotta, hur gick det för dig? Skulle vara jättebra att få prata på msn om det..

kram!

2009-12-16 @ 20:41:35
Postat av: sofie

hej maja :)

har addat din msn nu :)

jag opererade mig på sommarlovet så mina 3 första månader var jag ändå ledig. Men sen gick allt jättebra för mig. Började träna, jobba och gå i skolan efter 3 månader. Inga problem för mig. men de va ingen tung trening, passa med en handboll och lite sånt :)

kramar!

2009-12-17 @ 10:09:18
URL: http://enmedskolios.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0