2012-06-03 - frågor

Blev utmanad av Sara (atthaskolios.blogg.se -hoppas jag skrev rätt:) att svara på dessa frågor:)

1. När upptäckte du din skolios? Och hur kände du då över din skolios?
Den upptäcktes när jag gick i 6an av skolsyster och just då skrattade jag bara över det, trodde inte det skulle bli som det blev.

2. Hur känner du idag över din skolios?
Nu är nästan de enda som märks mina ärr och jag tänker inte jättemycket på det.

3. Varför började du blogga om skolios?
Blev inspirerad av andra som gjorde det och sen ville jag hjälpa andra och ha nått ställa att skriva ner mina tankar på.

4. Har du några besvär av din skolios? (så som smärta, stel m.m.)
Är väldigt stel men inget annat som jag kommer på nu.

5. Vilka bloggar om skolios läser du regelbundet?
Julhaz.blogg.se och atthaskolios.blogg.se

6. Vad tycker du om min blogg? Något du vill att jag ska ändra på eller skriva om?
Tycker den är bra. Du skriver det man vill veta och det viktiga och inte allt de där som man inte bryr sig om:)

7. Hur ser framtiden ut med din skolios? (ska du operera dig, ha korsett eller liknande?)
Nu ska allt vara över hoppas jag, korsettbehandling och 2 operationer senare.

8. Får du ofta frågor om din skolios? Och i så fall vad brukar folk fråga?
Ja många frågar om ärren och alla blir lika fascinerade. Roligaste var nu när vi va i Napa och en krogvakt kom fram 3 på natten och frågade om tejpen, ärren och allt där till utan att säga något annat innan.

9. Vad skulle du vilja jobba med i framtiden?
Det som jag fått jobb inom, ekonomi.

10. Hur gör du med träningen vad det gäller din skolios? (Tips på någon träningsform?)
Just nu tränar jag inte alls men ska söka upp en sjukgymnast för att träna rörlighet.

11. Har du träffat många nya människor tack vare din skolios?
Aldrig träffat någon annan bara över internet:)


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad kul att läsa svaren!!:) skönt att höra att du inte har något ont, och tack för kommentaren på fråga 6!:)<3

2012-06-03 @ 10:12:28
URL: http://atthaskolios.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack för ditt tips! Kommer fortsätta tejpa det i sommar tänkte jag:) blir ju inte sämre av det precis, snarare tvärtom!:)

2012-06-03 @ 21:16:57
URL: http://atthaskolios.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0