2012-06-03

För exakt tre år sen låg jag på operationsbordet för första gången och visste inte riktigt vad som väntade mig. Jag trodde nästan att jag skulle kunna vara med på skolavslutningen som var 8 dagar senare för att så ont/skadad kunde man väl inte bli tänkte jag. Men det kunde man visst. Jag missade min skolavslutning i 9an och min systers bal och student. Det sommarlovet var det värsta i mitt liv. Det bestod inte av sol, bad, sena kvällar med kompisar utan det bestod av smärta och sängliggande. Men om man även tänker efter så var det ett av de bästa sommarloven. Jag kunde efter de känna mig snygg, mådde mycket bättre och mitt självförtroende o självbild stärktes. Jag blev nästan en ny människa när jag väl började på Karlskoga idrottsgymnasium (gamla Walthers) efter den sommaren. Att börja där är ett av mina bästa beslut. Jag har hart tre underbara år där med mina fina klasskamrater och på fredag ska vi skiljas åt. Då springer vi ut i våra vita klänningar o mössor. Men tillbaka till dagen för tre år sen. När jag väl vaknade upp gjorde jag det men smärta, hade så ont så att jag inte kunde ligga stilla. Den dagen sa jag många roliga kommentarer men en som jag aldrig kommer glömma är den när jag sa till min pappa med väldigt fullaktig röst "de är lugnt pappa, detta fixar vi, om en vecka är jag hemma för att se min syster ta studenten". Det stämde delvis de jag sa, för en vecka senare var jag hemma men såg inte när min syster sprang ut utan fick träffa henne när hon väl kom hem igen.
Då visste jag inte vad som väntade. Jag trodde att allt var klart nu men jag hade fel. För ca 7 månader sen fick jag uppleva allt de där igen. Men nu är jag så glad för att jag gjort det och att det förhoppningsvis är slut. För snart börjar mitt äventyr i ny stad och nya människor och så klart mitt hjärta så bara att se vart de leder mig.
Vad jag ville med detta inlägg ja de kan man undra för det vet jag inte ens själv. Kände bara för att skriva lite.
.
3 år efter första operation
7 månader och 16 dagar sen andra operation


Kommentarer
Postat av: Julia och Hazal- Skoliosbloggen

Åh det är så kul att läsa dina inlägg! Du är så himla stark som gått igenom så mycket! <3

2012-06-03 @ 10:49:57
URL: http://julhaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0