Dag 1 :)

Kom till sjukhuset runt 10 på morgonen och då var det information om dagen.
Fick ett schema med tider och "stationer". Det började med fotografering
klockan 11. En helt vanlig fotografering av ryggen. En halvtimma senare blev
det att träffa narkosläkaren och han berättade om operationen och vilka mediciner
jag skulle få osv. Sen var det mat, blodprov mm. Vid ett var det spirometri. Jobbigt
som vanligt att göra de med tanke på att jag hade ca40% nedsatt lungvolym.
Tillbaka till avdelningen och då gick vi rundtur och jag blev informerad om hur jag
skulle duscha och lite sånt och sen träffade jag sjukgymnast och arbetsterapeut.
Fick höra mycket sopm jag redan hade hört men de va väll bra och höra de.
Vid 3 så var de röntgen, först vanlig röntgen och sen nån CT-röntgen. På kvällen fick
jag även träffa dr.Hans igen och han visade mig mina rögntgen bilder och lite till.
Vid 8 tog jag mig min första dusch och vid 10 den andra duschen.
Gick och lade mig och slocknade på en gång.


Kommentarer
Postat av: Therese

Om en månad är det dags för min operation. Jag har även en krök till och den operationen gör att jag ska ha korsett i 5 månader och får max lyfta 2 kg under den tiden.

Grät lite när jag läste din blogg. Känner mig orolig. Är älder än vad du är, men när man är sjuk blir man liten. Hör gärna av dig.

2011-03-19 @ 22:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0