Operationen

Min operation väldigt kort ;)

De har gjort ett snitt som börjar på framsida av kroppen där revbenen sitter ihop och det går ända bak till skulderbladet. Snittet går längst ett revben och det revbenet har de tagit bort och malt ner till benmassa.

Sen har de gått igenom lungan bak till ryggraden och tagit bort vissa av diskarna mellan kotorna i ryggraden och lagt dit benmassa. Sen har de satt stag på rygg raden som håller den på plats. Stagen är fastskruvade i kotorna och då är 7 kotor i ryggen stelopererade. Så nu är min rygg 24grader mot de 75grader som den var innan operationen.

Om ni undrar nåt så komentera så svarar jag :D


Kommentarer
Postat av: Mathilda

hej! blir väldigt imponerad när jag såg att gjort två operationer, riktigt starkt! Jag är en 17årig tjej som precis har fått reda på att jag ska opereras i december. Jag ska göra en främre operation eftersom min krök sitter emellan bröst och ländrygg! min fråga är alltså om du jämför dina operationer vilken va värst? vilken gjorde mest ont? vilken tog längst tid att läka och rehabilitera? har tusen frågor verkligen så om du vill skriva lite om hur du upplevde sjukhustiden och smärtan etc skulle jag vara evigt tacksam! hade även varit tacksam om du svarade i ett nytt inlägg, kram

2013-09-20 @ 15:05:35
Postat av: Rosita

Hej , mitt läge är ungefär ganska exakt som Mathildas verkar vara. Jag har hade natt korset i 4an o uppåt i några år men har ingen längre (skönt att slippa).
Jag ska om ca en månad operera ryggen, framifrån. Jag har inte fått mycket mer information än så, så det du skrivet här på din blogg har verkligen hjälpt mig.
Jag har med Hans Tropp och ska opereras i lkpg btw ;)
Du skriver att du var på us en vecka, o sen åkte hem. Kan man börja leva som vanligt då efter en vecka eller när kan man hå tillbaka till skolan igen? Jag går andra året på gymnasiet så vill helst inte vara borta för länge..
Tacksam för svar, din blogg är grymt bra för mig och andra som ska opereras ! ;)

2013-09-30 @ 17:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0