2012-05-14 / fråga

Fick en fråga härom dagen så tänkte att kg svarar här:)

Jag har skolios men har inte opererat mig. Jag har otroligt dålig kondition, känns som att lungorna är nedsatta med ryggen. Hur har du tänkt att lägga upp för att uppnå bra kondition? Vill jag med, hihi :)
Kram!

Oftast om man har skolios så man nedsatt lugnkapacitet, jag hade 40% nedsatt innan min första operation och nu har jag ca 20%. Det är för att bröstkorgen är vriden och trycker på lungorna. Jag har även astma så jag har medicin som hjälper mig lite iaf men inte mycket.
Jag kommer att springa orientering en gång i veckan och sen försöka ta mig ut på löpturer ibland, ca 1 i veckan till en början, men även träna styrka hemma:) blanda mellan intervallpass och "långpass" (2-3 km i början).
Helt enkelt börja väldigt långt för att bygga upp sakta och inte gå för fort fram:)
Hoppas du fick de svar du ville ha och undrar du/ni något mer så bara att fråga:)


Kommentarer
Postat av: Julia och Hazal- Skoliosbloggen

Sv: Ja okej gud vad konstigt :/ Skönt att du fick fixat det ändå och nu ska det väl inte kunna hända igen iallafall hoppas vi:)



Ja det finns så mycket fint som kan representera vad man gått igenom! :) Hade vart fint med en liten text mellan skulderbladen men det är synd att ärret är ivägen där :)

2012-05-14 @ 23:00:55
URL: http://julhaz.blogg.se/
Postat av: Julia och Hazal- Skoliosbloggen

Sv: ja men det tror jag att det är! :)



Ja jag tror jag vet vart du menar, det skulle vara jättefint:)

2012-05-16 @ 21:31:45
URL: http://julhaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0