Lägesuppdatering

Nu var det väldigt längesen jag var här och skrev. Mycket har hänt sen sist.
 
Jag har blivit tjänstledig från mitt jobb på PwC och börjat studera nationalekonomi på Södertörns högskola. Har då även skaffat mig ett extrajobb på MAX. Har ungefär 2,5h tur o retur till skolan som jag spenderar på tåg nästan 4 dagar i veckan. Ryggen har inget problem med att jag sitter så mycket o heller inte att jag står så mycket på MAX.
Däremot har min axel börjat krångla mer och mer tyvärr. Att jobba och träna är inte problem men däremot o sitta stilla (skola, tåg osv) o sova är väldigt svårt för det gör så ont.
O denna gång tänkte jag vara smart o träffa en naprapat först innan jag kontakade sjukvården för att se om de kunde trycka/dra rätt något men så fel jag hade. Jag blev tillsagd att ta kontakt med en läkare för de misstänker att det är någon ledskada alt. kapsellfel. Bekväm som jag är så orkade jag inte vänt på läkartid hos vårdcentralen så jag kontaktade Cityakuten här i Stockholm på en gång. Fick läkartid och röntgen 3 dagar senare vilket var väldigt skönt. Dagen efter var jag tillbaka för att få röntgensvaret o se hur vi skulle gå vidare. Jag var inne hos läkaren i max en minut! Har sa att slätröntgen visade ingenting o jag måste göra en MR (detta vad det jag bett om när jag ringde o skulle få en tid). Nu till det väldigt konstiga: Jag fick förklarat för mig att han som ortoped där inte fick skicka remiss för en MR utan jag som patient var tvungen att kontakta vårdcentralen för att de skulle göra det. När jag ringer dem så säger de att "Ja Cityaktuen gör inte det längre för att de vill inte ta kostnaden för det och särskillt inte om du har frikort. Men vi skickar inte bara remissen utan du måste skriva över hela ditt ärende hit för att vi ska kunna göra det samt att du måste komma på nytt läkarbesök hos oss först". Så nu är det bara att börja om det hela hos vårdcentralen o ska dit för läkarbesök om 2 veckor. Kommer aldrig mer gå till Cityakuten iaf!
 
Nu till roligare saker. Har ju gått till sjukgymnasten för mitt knä och min rygg. Det har verkligen hjälpt!! Ryggen gör inte lika ont längre även fast jag fortfarande har mycket kvar att jobba på. Min rörlighet är ju typ densamma nu som den var 3 månader efter operation.
Även knät går i rätt riktning. Kan numera springa på det så nu gäller det att fortsätta jobba med det så jag orkar Göteborgsvarvet den 17 maj. 
 
De va nå allt för denna gång!
Kommentera eller maila om ni undrar något eller om det är nått ni vill jag ska skriva om.
 
4 år, 8 månader och 17 dagar efter första operation.
2 år, 4 månader och 2 dagar efter andra operation. 

Kommentarer
Postat av: Julia och Hazal- Skoliosbloggen

Åh vad skönt att höra att livet rullar på för dig. Hoppas det löser sig med axeln! Det var ett väldigt konstigt system de har måste jag säga ;)

Svar: Åh det är ju toppenbra! Folksam är bra har jag förstått. Förstår dock att du gärna hade velat deltaga mer i din utredning om invaliditet. Tycker också att man ska få någon slags kompensation för att man tvingas opereras igen, speciellt i ditt fall då det berodde på fel från början!
Kram, kul att höra från dig :)

2014-02-20 @ 21:11:09
URL: http://julhaz.blogg.se
Postat av: linda

Håller tummarna för dig att det löser sig med axeln! Gud vad dåligt att det inte gick med cityaktuten låter så konstigt tycker jag! Du är grym som kämpar på så bra! kram!

2014-02-21 @ 15:06:08
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0