Ny magnetröntgen väntar....

Har varit hos läkaren igen men för axeln o inte ryggen. Hon kunde konstatera att nått var fel på den och att en magnetröntgen var nödvändigt att göra för hon misstänker att det är mjukdelsskada och inte skelettskada som även slätröntgen visade. Så nu är det bara att vänta på en MR-tid vilket känns som att de kan ta tid. 
 
En annan sak som jag märkt på senare tid är att läkare inte vet att man stelopererar folk med skolios. De tre senaste läkare jag träffat ser alla lika chockade ut när jag säger att jag är stelopererad o alla tre har sagt till svar "men hur kan du som är så ung vara stelopererad? har du varit med om någon olycka?". När man då säger att man har skolios och det är därför så vill alla se ärren/ryggen även fast det inte har ett dugg med läkarbesöket i sig att göra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0